Direct naar inhoud

Veranderingen maaltijden voor klanten van de kliniek

Lekker en gezond eten en drinken in een gastvrije omgeving levert een bijdrage aan het herstel en welzijn van klanten en daarmee aan een optimale behandeling.

Daarom gaat Libra R&A haar dienstverlening m.b.t. voeding verder professionaliseren om nog beter in te spelen op de behoefte van de klant. De veranderingen zullen vanaf eind januari merkbaar zijn voor de klanten van de kliniek locatie Blixembosch en vanaf begin februari voor klanten van de kliniek locatie Leijpark.

Gezonder en gevarieerder aanbod
Het aanbod wordt gezonder en gevarieerder. De maaltijd kan voortaan zelf samengesteld worden op basis van een menukaart en op advies van de voedingsassistente en er is een bredere keuze voor het tijdstip waarop men wil eten.

Grote veranderingen
De veranderingen zijn groot binnen Libra, voor de medewerkers voeding betekent dit een totaal andere manier van werken. De afgelopen tijd hebben zij hiervoor nieuwe instructies gevolgd en zij worden getraind. Door de impact van deze veranderingen is het tijdelijk voor familie en medewerkers van Libra R&A niet mogelijk om mee te eten. Zodra dit mogelijk is worden klanten en medewerkers hierover geïnformeerd.

Planetree
Het nieuwe voedingsplan sluit beter aan bij de visie van Libra en Planetree, waarin de klant centraal staat. Daarnaast staan gastvrijheidsbeleving, een gezonde en smakelijke maaltijd, ruime maaltijdkeuze en duurzaamheid ook centraal. Er wordt rekening gehouden met cultuur en religie, vrienden en familie van de revalidant kunnen mee eten en de bereiding vindt volgens de nieuwste technieken plaats.

Wat betekent dit concreet?

  • De klant eet voortaan in de Librasserie (het restaurant) ipv in de huiskamers van de klinieken.
  • De Librasserie is open van 17.00 en 19.00 uur. Klanten kunnen bestellen tot 18.30 uur.
  • In het weekend open van 17.00 tot 18.00 uur.
  • Warme maaltijd niet meer in de middag, maar dus in de avond.
  • Meer dagelijks gevarieerd en gezond aanbod bij de avondmaaltijd en in de toekomst ook bij het ontbijt en de lunch.
  • Zelf de maaltijd samenstellen op basis van een menukaart en op advies van de voedingsassistente.
  • De klant en zijn/haar naasten kunnen in de toekomst samen een warme maaltijd nuttigen.
  • Maatwerk verzorgd voor kinderen/jongeren (kliniek) en in bijzondere situaties.